FOCUS-ban az ingatlanos…

Miért volt fontos számodra az, hogy vállalkozóvá válj?

Mindig is kreatív embernek tartottam magam, aki nem szereti, ha határok közé szorítják. Folyamatosan vannak ötleteim, melyeket lépésről lépésre szeretnék megvalósítani.
Már a diákéveim alatt is több munkahelyen dolgoztam mint alkalmazott, és sok mindent kipróbáltam. Megfordultam nyomdában, gyárakban, élelmiszeriparban, de az ingatlanozás előtt egy elektronikai és autó hifi boltban voltam eladó minimális fizetésért. Egyszerűen azt éreztem, hogy ennél többre vagyok képes, és mindent meg kell tennem azért, hogy egy jobb és kreatívabb életet élhessek.

Hogyan jutottál el a saját ingatlanirodáig a kezdetektől?

Hosszú évek kemény munkája és kitartása vezetett el odáig, hogy vegyem a bátorságot és saját céget alapítsak. Nagyon sokat köszönhetek az előző munkáltatóimnak és kollégáimnak, hiszen a tudást, az alapokat ebben az időszakban gyűjtöttem össze, de a sikerhez természetesen kellett a saját kitartásom és tanulási vágyam.
Mivel a döntéseimet próbálom úgy meghozni, hogy megvizsgáljam azok hosszú távú várható hatásait az életemre, úgy gondoltam, hogy az a helyes út, ha a saját utamat járom! Nehezebb és fárasztóbb lesz, de a sikerben nem kételkedem.

Miért ezt a karriert választottad?

Az ingatlanozás mellett életem másik nagy szerelme a zene, ebből adódóan lassan több mint 20 éve dolgozom, mint dj. Anno egyik rendezvényemen beszélgettem a volt főnökömmel, aki meggyőzött, hogy nekem ingatlanoznom kell, mert ez egy nagyon jó biznisz és mindenféleképp próbáljam ki benne magamat. Tetszett a fejlődés, amit átéltem a mindennapi munkám által és sok új embert ismerhettem meg. Ami nagyon szimpatikus volt, hogy a befektetett munkám és energiám után kapom a fizetésem, tehát ha szorgalmas vagyok, akkor tudok haladni előre az életben. Már az elején megszerettem ezt a világot, és szinte hivatásomnak tekintem a mai napig.

Milyen nehézségekkel szembesültél a saját vállalkozás megalkotása kapcsán?

Megoldandó feladatok folyamatosan vannak és lesznek is, én ezeket nem problémának fogom fel. Számomra ez egyik legnagyobb feladat talán az, hogy eddig ugye kizárólag értékesítőként tevékenykedtem és csak az ügyfeleimmel kellett foglalkoznom, most viszont vannak kollégáim és az ő mindennapi munkájukat is támogatnom kell. Sokkal inkább csapatban kell gondolkodjak, már nem csak a Géró Gábor előrejutása a fontos, hanem az egész cégé. Nagyon izgalmas feladat a csapatépítés, és ez számomra is egy nagy kihívás, folyamatos tanulás. Az ingatlanpiac folyamatosan változik, de egy nem, az pedig a lelkesedésem és a kitartásom!

Hogyan tervezted meg a cég működését?

Vannak dolgok, amiket meg tudsz tervezni és vannak, amiket nem. A régi tapasztalatokra alapozva a jó dolgokat beépíti az ember a munkájába, a kevésbé tetszőket pedig újragondolja. A végtelenségig lehet tervezgetni egy cég nevét, egy logót vagy éppen a szlogenünket. De nem érdemes nagyon elveszni a részletekben, mert akkor nem haladsz egyről a kettőre. Igyekszem folyamatosan ötletelni az újításokon és mindig rugalmasan gondolkodni. Ami nagyon fontos, hogy kikérem a kollégáim és barátaim véleményét. A csapatmunka erősíti, színesíti a jövőt! A volt munkahelyeimen ennek hiányát éreztem, a személyes szemléletemben viszont kiemelt helyen van.

Milyen előzetes tapasztalataid voltak ennek kapcsán?

Nyilván az elmúlt években is egyszemélyes vállalkozóként dolgoztam, tehát nem teljesen idegen a dolog számomra. Tudom azt, hogy vannak időszakok, amikor jobban megy a dolog és van olyan periódus, amikor nem azonnal látjuk a munkánk eredményét. De csinálni és tenni kell a dolgunkat napról napra. Úgy gondolom, a titok abban rejlik, hogy folyamatosan tanuljon az ember, forgasson vissza az üzletbe, ne csak a hasznait élvezze és ami nagyon fontos, örömmel és mosolyogva keljünk fel minden áldott nap. Szerencsére az üzlettársam mindenben partner, nagyon sokat segít és közösen tudunk gondolkodni mindenben.

Milyen erősségekkel rendelkeztek a többi ingatlanos céggel szemben?

Azt gondolom, a mi cégünk nagy erőssége a csapat, és a hasonló gondolatokkal és értékrenddel megáldott kollégák. Nyilván ez egy üzleti vállalkozás, ami profit orientált, hiszen akkor tudunk fejlődni, ha pénzt keresünk. Nagyon fontos az is, hogy a bevételünk egy részét jótékony célokra fordítsuk. Fontos, hogy tegyünk a városért, Kecskemétért és a helyi lakosokért. Szíves ajánljuk fel a segítségünket és fogadjuk a megkereséseket a szervezetek, magánemberek részéről. Nem kívánunk országos hálózatot építeni, és nem szeretnénk 30-40 vagy több kollégával dolgozni. Azt valljuk, hogy sokszor a kevesebb több.
Legfőbb személyes célomnak tartom, hogy az ingatlanosok megítélése javuljon az ügyfeleink szemében, és szeretném elérni, hogy valódi szakmaként tekintsenek rá.

Figyelitek-e a konkurenciát?

Nyilván nagyon fontos tudnunk, hogy mi zajlik körülöttünk a piacon, és képben kell lennünk. Versenytársak minden egészségesen működő iparágban vannak és lesznek is, de ha belegondolunk ez nekünk és ügyfeleinknek is jó. A fejlődés a minőségi munka elengedhetetlen része. Manapság egyetlen cég sem engedheti meg, hogy elhanyagolja ügyfeleit, hiszen akkor jön egy másik vállalkozás vagy értékesítő, aki megadja számára a kellő figyelmet, és a számára megfelelő szolgáltatást.
Szimpatizálunk és együttműködünk a szemléletünkkel harmonizáló ingatlanos cégekkel és kollégákkal, de természetesen tisztességgel és alázattal tekintünk a piac minden szereplőjére.

Mit kívántok megvalósítani a következő néhány évben?

Szeretném, ha a munkánk, az ügyfélközpontúságunk az emberek széles körében szimpátiára találna, a nevünk egy védjegy lenne a városban. Mindennapi munkánk fontos alapja ez. Céljaink között van, hogy tovább bővítjük a csapatunk, de nem szeretnék 10-12 főnél nagyobb létszámmal dolgozni, mert az már nem biztos, hogy szerencsés. Ezért mi nem hirdetjük a különböző fórumokon, hogy kollégákat keresünk, mert azt valljuk és tapasztaljuk, hogy azok az emberek, akik hasonlóan gondolkodnak, mint mi, előbb vagy utóbb ránk találnak. Nem lufit fújunk, átgondoltan építjük fel összetartozáson és korrektségen alapuló csapatunkat.
Nyilván, ha növekszik a létszám, akkor a mostani irodánk mérete már nem lesz elegendő, ezért hosszú távú terveink közt van egy újabb iroda megnyitása, de elsődleges feladat, hogy fenntartsunk egy stabil működést.

Hogyan kell ügyfeleket szereznie egy induló vállalkozásnak, hogyan lehet őket megtartani?

Ügyfelet szerezni a mai világban nem nehéz feladat, arra akár ott az internet és egyéb marketing eszközök. Elérni, hogy az ügyfél elégedett és visszatérő legyen, számunkra ez a legfontosabb és erre törekszünk nap, mint nap! Nem szeretném, hogy rossz véleménnyel távozzon egyetlen ügyfelünk is az irodából. Hosszútávon kell gondolkodni. Azt hiszem, ez a siker kulcsa, nem pedig a pillanatnyi bevétel megszerzése.

Készítettél-e üzleti tervet az indulásnál, ha igen, milyen szempontokat kell figyelembe venni egy jó terv készítéséhez?

Célok és tervek nélkül nagyon nehéz, hiszen nap, mint nap tudnunk kell, hogy mit mért teszünk. A tervezésnél figyelembe kell venni a saját elvárásainkat, a kollégák személyes céljait és motivációját, illetve a mai változó világban a piac alakulását is. Egy tervnek reálisnak kell lennie, de én annak a híve vagyok, hogy akkor érünk el sikereket, ha magasra rakjuk a mércét. Érdemes időközönként megállni és leülni, végiggondolni, hogy hol mi történt, mi várható és amennyiben szükséges, akkor újra tervezni a dolgokat. Tudod úgy, mint a GPS! 🙂

fb-share-icon

Compare listings

Compare